mandag 18. februar 2008

En del av flokken...

Nå er gutta døpt, og dermed en del av den kristne menighet.

En hektisk, men kjempeflott dag. Når jeg tenker meg om, var vel dagene før dåpen de mest hektiske med matlaging, pynting osv.
































L har på seg en kjole som min kusine har sydd med hardangersøm av min søsters svigermor (laget for mine tantebarn), og M har på seg en kjole som er sydd for anledningen av min søster. Hun har også laget nydelige dåpsluer og dåpssmekker i gammel tradisjonell stil, helt utrolig vakre!!!













Disse nydelige pleddene/teppene lå på gavebordet, og det er min tanteunge på 8 år som har tegnet motivene (så er de brodert på teppet).













Jeg er så utrolig imponert over min kjære søsters mange talenter?!
Dette blogginnlegget er en oppriktig hyllest til deg og dine gode egenskaper, både som syerske, strikkerske og aller viktigst; min søster!

1 kommentar:

Emmeline sa...

Heisann og hoppsann; jeg var faktisk innom her forleden men la jeg igjen en hilsen? Nei, skamme skamme---grunnen til det var rett og slett at jeg ble så imponert over dåpssmekkene som guttene dine hadde. Måtte ringe til min svigerinne for å gi henne adressen til bloggen...
Det var nemlig sånn at vi var i dåp forrige søndag: og der brukte to av dåpsbarna slike smekker..Og vi hadde ALDRI sett noe sånt før; det var virkelig spesielt og fint. Presten i den kirken gikk nemlig rundt og viste frem barna etter dåpen; han holdt dem opp og gikk en runde rundt i kirken så alle skulle få se de små norene:) Dermed la vi jo ekstra godt merke til disse smekkene... som jeg trodde var bærestykker faktisk:) Knallfine!!
Tusen takk for utrolig koselige kommentarer på bloggen min:) Kjekt å stikke innom den lille familien, og kjekt med nye bloggere!!